Overslaan naar content

Managed Services Engineer (Cloud / Datacenter Support)

  • Merelbeke
Infrastructure

Functieomschrijving

Wie zijn wij

140 experten van Orbid gaan elke dag met veel drive aan de slag om organisaties future proof te maken door hen te ondersteunen op het vlak van IT, software en HR.

  • Vanuit onze unit Infrastructure begeleiden wij klanten naar een moderne, veilige en performante IT-infrastructuur. Samen met onze partners - topspelers uit de sector - werken we aan oplossingen zoals IT security, modern workplace, hybrid datacenter en up-to-date IT-omgevingen via managed services.
  • Managed Services is de service die Orbid aanbiedt om klanten te ontzorgen/supporteren in hun dagdagelijkse taken. Deze remote service wordt ondersteund door een team van service delivery managers, ervaren support engineers en een system support team.

Om onze groei verder te ondersteunen, zoeken we een Managed Services Cloud Engineer en Managed Services Datacenter Support Engineer. Als medewerker van Orbid kom je terecht in een gedreven organisatie met een open en no-nonsense aanpak waarbij je ruime groeikansen krijgt om jouw carrière verder te ontwikkelen.


Welke uitdaging bieden wij jou

Onze ITIL & IT process driven managed services supportdesk is opgebouwd uit ervaren engineers met verschillende technische achtergronden die support bieden op verschillende IT-omgevingen met een variërende complexiteit en diversiteit.

Onze focus is remote support op Azure & Windows Intune. Support op infrastructuur on-premise & datacenter is een bestaande tak waar we reeds jaren ervaring mee hebben.

  • Samen met jouw collega's ga je alle issues in de scope van het managed service contract behandelen en ben je bezig met proactieve handelingen, verbeteringsvoorstellen, verwerken van aanvragen, automatisatie en root cause analysis.
  • Hiervoor werk je nauw samen met een service delivery manager voor de ondersteuning van de verschillende omgevingen en volgen van operationele meetings.
  • Daarnaast ben je mee verantwoordelijk voor het verder optimaliseren van onze processen en systemen en sta je in voor de transitie van klanten naar managed services.
  • Hierbij krijg je de nodige coaching en opleiding om zowel jouw technische- als soft skills up to date te houden of te verbeteren.

Vereisten

Waarmee versterk je ons team

  • Je hebt een bachelorsdiploma in een informatica-technische richting en hebt reeds relevante ervaring opgedaan. Geen bachelorsdiploma maar wel relevante ervaring? We leren je graag kennen!
  • Goede communicatieve vaardigheden en klantgerichtheid kenmerken jou. Dit zorgt ervoor dat je de klant op een vriendelijke en professionele manier te woord kan staan.
  • Je analytische geest sterkt jou in het ontrafelen van complexe IT-problemen.
  • Je gaat proactief, gestructureerd en nauwkeurig te werk en je hebt geen schrik om initiatief te nemen.
  • Voor Managed services cloud engineer beschik je over expertise in meerdere van de volgende technologieën:
    • Windows Intune
    • Office 365
    • Azure
    • Windows server
    • Azure virtual desktop
    • Automatisatie & rapportering
  • Voor Managed services datacenter engineer beschik je over expertise in meerdere van de volgende technologieën:
    • Hypervisor VmWare & Hyper-V
    • Storage & software defined storage (3PAR, Nimble, Datacore,…)
    • Windows server
    • Remote desktop/Citrix
    • Veeam backup
    • Watchguard en Fortigate firewall
    • HP & Dell server hardware

Grow with us!
Bij Orbid vinden we het belangrijk dat je groeit in je job én als persoon. We doen er alles aan zodat jij je thuis voelt bij ons. Elke Orbid-medewerker staat achter het vierletterwoord ‘GROW’: Goesting, Resultaatgericht, Open & Eerlijk en Werken in team. Deze waarden zijn de kern van onze bedrijfscultuur. We werken op een open en constructieve manier samen met collega’s en klanten, en geven alle kansen aan initiatieven van medewerkers. Samen met jouw carrièrecoach halen we het maximale eruit om samen te groeien.

In ruil voor de verantwoordelijkheid die je opneemt, kan je rekenen op onze waardering en een sterk verloningspakket (bedrijfswagen, smartphone, laptop en internetabonnement, maaltijdcheques en verzekeringen, collectieve loonbonus volgens prestaties, 32 verlof- en ADV dagen).

De werkomgeving in managed services is opgedeeld in 2 delen, 50% home office en 50% vanop één van onze kantoren. Op kantoor komen de collega’s zoveel mogelijk samen op vaste dagen. Er zijn tal van momenten om bij te praten met collega’s, van Orbid teammeetings tot een gezellige drink in onze bar op vrijdag.

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar